Kvarta

Pomůcky
  • Sešit A5 
  • Psací potřeby
Hodnocení
  • Testy a praktické úkoly (váha 2-6)
  • Dobrovolné domácí úkoly (bodíky ClassDojo)
  • Úkoly v hodině, práce navíc apod. (bodíky ClassDojo)
  • Další individuální hodnocení

Algoritmizace a programování

Program

Hotový software, produkt programování

Programování

Proces tvorby programu

Algoritmus

Postup, který je v počítači prováděn nějakým programem se nazývá algoritmus (program)
Algoritmus lze vyjádřit: slovně (popis pracovního postupu), graficky (vývojový diagram), matematicky (vzorec), programem (zápis v programovacím jazyce)

Algoritmizace

Proces tvorby algoritmu

Programovací jazyk

Umělý jazyk jenž se používá pro definování sekvence programových příkazů, které lze zpracovat na počítači.

Nad čím se musím zamyslet, když chci něco programovat

Co chci vytvořit, jaké technologie použiji, jaké prvky použiju, co musím zahrnout, jak to provedu, kolik mám času

Nad čím se musím zamyslet, když chci něco programovat

Co chci vytvořit, jaké technologie použiji, jaké prvky použiju, co musím zahrnout, jak to provedu, kolik mám času

Typy chyb

  • prohození pořadí příkazů (např. pořadí zatáčení a posunu vpřed)
  • chybný počet opakování cyklu
  • chybné vymezení těla cyklu (např. chybí odsazení příkazu, který se má opakovat)
  • záměna cyklu a podmíněného příkazu (dokud místo pokud)
  • záměna ostré a neostré nerovnosti (x < y místo x ≤ y)
  • záměna logické spojky (P a Q místo P nebo Q)
  • prohození srovnávaných proměnných (x < y místo y < y)
  • prohození přiřazované proměnné a hodnoty (x ← y místo y ← x)
  • záměna proměnných (použití chybné proměnné, hrozí zejména při nevhodném pojmenování)
  • použití špatného typu proměnné (řetězec “3” místo čísla 3)
  • chybná hodnota parametru (např. nesprávný úhel, o který je potřeba zatočit)
  • záměna argumentů při volání funkce (f(a, b) místo f(b, a))
  • záměna výpisu a vrácení z funkce (vypiš místo vrať)

Obsah učiva ročníku

  • Algoritmizace a programování
    • Programovací projekt a plán jeho realizace
    • Popsání problému
    • Testování, odladění, odstranění chyb
    • Pohyb v souřadnicích
    • Ovládání myší, posílání zpráv
    • Vytváření proměnné, seznamu, hodnoty prvků seznamu
    • Nástroje zvuku, úpravy seznamu
    • Import a editace kostýmů, podmínky
    • Návrh postupu, klonování.
    • Animace kostýmů postav, události
    • Analýza a návrh hry, střídání pozadí, proměnné
    • Výrazy s proměnnou
    • Tvorba hry s ovládáním, více seznamů
    • Tvorba hry, příkazy hudby, proměnné a seznamy
    • Tvorba hry s uživatelským rozhraním
  • Digitální technologie
    • Digitální fotoaparát, kamera, mobilní telefon
  • Aplikační software pro práci s informacemi
    • Práce s rastrovou, vektorovou a 3d grafikou – prohlížení, tvorba, úprava a zpracování
    • Práce s multimédii a zvukem
Vyhledávání