SIKT II
Práce v semináři
Grafika - jednotlivé úkoly
- Tvorba ročenky: každý má přidělenou práci na některé části ročenky, součástí úkolu je úprava fotek, příprava vektorové grafiky, zpracování publikovatelného dokumentu
- Pohlednice: Tvorba pohlednice v jednoduchém grafickém editoru (Canva)
- Mapa památek: úprava mapy s přiložením památek na místa, kde se památky běžně nacházejí, ostřižení fotky, vložení fotky do jiné fotky (Gimp)
- Tvorba vektorového obrázku: překreslování obrázku na vektorový (Zoner Callisto)
Webové stránky
- Webové stránky: tvorba webových stránek, které jsou mezi sebou propojené, přidání kaskádových stylů a následné obohacení o JavaScriptové aplikace
- Javascript
- Užitečné odkazy:
Systematizace učiva
- Postupně probereme všechna maturitní témata
- Průběžná příprava k maturitnímu zkoušení formou ústního zkoušení a testů
Obsah učiva ročníku
- HTML
- Standardy, organizace W3C
- Historie HTML, internetu
- Protokoly a služby internetu
- Webdesign, pravidla tvorby webu
- Webové prohlížeče
- Umístění stránek
- Zdrojový kód, syntaxe, validita
- Kaskádové styly
- Standardy CSS, vývoj CSS, syntaxe CSS
- Jednotky, barvy, umístění objektů
- Rozměry, okraje, rámečky
- Automaticky generovaný obsah
- Vizuální efekty
- JavaScript
- Syntaxe jazyka
- Programování s okny
- Práce s dokumentem
- Zpracování řetězců
- Datum a čas
- Multimédia
- Základní grafické principy
- Barva (RGB/CMYK)
- Typografie
- Polygrafie
- Digitální fotoaparát a pravidla pořizování fotografií
- Metadata
- Dvourozměrná grafika
- Popis GUI grafické aplikace
- Obrazové formáty (.ai, .eps, .pdf, .psd, .tif, .jpg, .png), (ne)ztrátové a (bez)kompresní
- Práce s vrstvami
- Fotomontáž
- Animace
- Morfing, renderování
- Trojrozměrná grafika
- Práce s MESH objekty
- Práce s křivkami, plochami a texty
- Materiálové nastavení
- Animace pohybů a fluidní dynamika
- Renderování
- Systematizace učiva
- Systematická příprava k maturitní zkoušce